108/1/2016. (IX. 14.) országos presbitériumi határozat
Szedik diakóniai intézmény alapító okiratának módosításáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház intézményeiről szóló 2005. évi
VIII. törvény 4. § (2) bekezdése alapján megállapítja, hogy a Szombathelyi Evangélikus Diakóniai Köz-
pont diakóniai intézmény alapító okiratának módosítása a szakmai és a gazdasági bizottság jóváhagyását
követően megtörtént.
Felelős: Buda Annamária
Határidő: 2016. szeptember 30.
111/1/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
belső ellenőr jelentéséről
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (5) bekezdése alapján - utalva az egyház háztartásáról szóló 2000. évi
I. törvény 7/B. § (3) bekezdésére az Ótemplomi Evangélikus Szeretetszolgálat (Szarvas), az Evangélikus
Szeretetház (Győr), a Győri Vilmos Evangélikus Szeretetszolgálat (Orosháza), a Filadelfia Szociális Köz-
pont (Nyírtelek) diakóniai intézményekben, valamint az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium és Kollé-
gium, az Evangélikus Középiskola Kollégium (Budapest) köznevelési intézményekben, valamint Evangé-
likus Roma Szakkollégium (Nyíregyháza) felsőoktatási intézményben végzett szabályszerűségi-pénzügyi,
valamint a Magyarországi Evangélikus Egyház Országos Irodájának pénzkezeléséről szóló belső ellenőri
jelentést tudomásul veszi.
Ugyancsak elfogadja a Kerekerdő Evangélikus Óvoda (Lajoskomárom) köznevelési intézmény soronkí-
vüli szabályszerűségi-pénzügyi vizsgálatáról szóló jelentést.
Felelős: Krámer György
Határidő: 2016. október 15.
111/2/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
munkáltatói jog gyakorlásáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján – utalva az egyház intézményeiről szóló
2005. évi VIII. törvény 18. § (2) bekezdésére – Kerekerdő Evangélikus Óvoda (Lajoskomárom) közneve-
lési intézmény intézményvezetőjét, Schoderbeck Máriát a munkavállalói kötelezettségeinek elmulasztásá-
ért az Mt. 52. § (1) bekezdés c-e) pont alapja és a köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 67. §-a
alapján, írásbeli figyelmeztetésben részesíti.
Az országos presbitérium tájékoztatja az intézményvezető munkavállalót, hogy ismételt kötelezettségsze-
gése esetén minden további intézkedés helyett az Mt-ben írt munkaviszony megszüntetése szabályai sze-
rint jár el.
Felelős: Varga Márta
Határidő: 2016. október 15.
115/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
országos szabályrendelet módosításáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (5) bekezdése alapján - utalva az egyházi jogszabályokról szóló 2005
évi VI. törvény 4. § (3) bekezdésére - az evangélikus hitoktatás tartalmi, munkaügyi, jogi, valamint pénz-
ügyi kereteiről szóló 3/2014. (VI. 18.) országos szabályrendelet módosítását elfogadja, ezzel tudomásul
veszi, hogy – szükség esetén - az egyház szabadon rendelkezésre álló keretei csökkennek. Az országos
presbitérium kéri az országos irodát, hogy a szabályrendelet és annak módosítása egységes szerkezetben
jelenjen meg az egyház hivatalos lapjában.
Felelős: Krámer György
Határidő: 2016. december 15.
116/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
intézményátvételi szempontrendszerről
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján a 37/2011. (III.17.) országos presbitéri-
umi határozat nevelési-oktatási intézményekre vonatkozó szabályozásának módosításával egyidejűleg
úgy határoz, hogy az országos iroda illetékes osztálya kizárólag alábbi szempontok vizsgálata alapján, to-
vábbá az alább meghatározott feltételek teljesülése esetén javasolja nevelési-oktatási intézmény egyházi
jogi személy általi fenntartásba vételét, vagy nevelési-oktatási intézmény egyházi fenntartásban történő
alapítását.
ORSZÁGOS PRESBITÉRIUMI ÁLLÁSFOGLALÁS ÉS SZÁNDÉKNYILATKOZAT
A szándékolt intézményátvétel előtt a Magyarországi Evangélikus Egyház 2005. évi VIII. törvény 1. § (2)
bekezdésben meghatározott szándéknyilatkozaton túl az országos presbitérium tekintse át, és nyilvánítsa
az egyházpolitikai elvekkel összeegyeztethetőnek az adott intézmény átvételét. Az erről szóló határozati
formába foglalt szándéknyilatkozat egyben kötelezi a Magyarországi Evangélikus Egyház Országos Iro-
dájának Nevelési és Oktatási Osztályát, hogy az Építési Osztállyal együttműködve szakértők bevonásával
munkacsoportot hozzon létre, amely elvégzi az alábbi szempontok vizsgálatát.
TELEPÜLÉS (FŐVÁROS ESETÉBEN KERÜLET)
Az alábbi szempontokat minden esetben kellő alapossággal, hivatalos adatok alapján szükséges vizsgálni.
a)
Mennyi a település lélekszáma?
b)
Milyen a településen élő lakosság nemzetiségi összetétele?
c)
Milyen a település lakosságának felekezeti összetétele.
d)
Milyen a település köznevelésben potenciálisan érintett népességének aránya a településnépessé-
gén belül?
e)
Hány az átvenni/alapítani szándékolt intézménnyel azonos profilú nevelési-oktatási intézmény van
a településen, ez utóbbin belül milyen az egyházi fenntartásban lévő intézmények aránya?
f)
Ugyanezek a szempontok hogyan teljesülnek a település vonzáskörzetében (ha releváns)?
Az alábbi indikátoroknak teljesülése javasolt az átvétel megvalósulásához.
a)
A település lélekszáma ne legyen kevesebb 3500 főnél.
b)
Ha van a településen szignifikáns nemzetiségi népesség, az lehetőség szerint olyan legyen, amely
hagyományaiban nem kötődik más felekezethez.
c)
Az intézmény profilja által érintett, népesedési adatok alapján prognosztizálható gyer-
mek/tanulólétszám legalább öt évre előre tervezhetően biztosítsa az intézmény normatív támoga-
tásból történő fenntartását.
d)
A településen és közvetlen vonzáskörzetében az átvenni/alapítani szándékolt intézmény profiljával
azonos köznevelési feladat ellátásában lehetőleg ne legyen másik egyházi fenntartásban működő
nevelési-oktatási intézmény. Ha mégis van, akkor szükséges kimutatni, hogy mi az a többlet, ami
az evangélikus fenntartásba kerülő intézmény vonzereje más felekezetek intézményeihez képest.
(Például jelentősek a település evangélikus hagyományai, vagy az intézmény olyan képzési profilt
nyújt, amely a felmérések alapján vonzó, és más intézményekben nincs stb.)
e)
Ha a településen és vonzáskörzetében több hasonló profilú nevelési-oktatási intézmény is műkö-
dik, a település legyen jól megközelíthető, vonzáskörzetében töltsön be központi szerepet. (Me-
gyeszékhely, járási központ, közlekedési csomópont.)
INGATLAN
Az alábbi szempontokat minden esetben kellő alapossággal, hivatalos okiratok alapján szükséges vizsgál-
ni.
a)
Az ingatlan tulajdonjoga, használati joga.
b)
A nevelés-oktatás célját szolgáló épület megfelelése az ágazati jogszabályoknak.
c)
A nevelés-oktatás célját szolgáló épület megfelelése az tűzvédelmi, balesetvédelmi, épülethaszná-
lati előírásoknak.
d)
A nevelés-oktatás célját szolgáló épület állaga.
Az alábbi indikátoroknak teljesülése javasolt az átvétel megvalósulásához
a)
Az ingatlan legyen a Magyarországi Evangélikus Egyház és/vagy belső jogi személye tulajdoná-
ban.
b)
Önkormányzati tulajdonú ingatlan esetében legyen hosszú távra (minimum öt évre) visszavonha-
tatlanul biztosított az ingatlan használata.
c)
Az ingatlan helyiségei és berendezési tárgyai feleljenek meg köznevelési ágazati jogszabályban le-
írtaknak (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet melléklete.)
d)
Ha a feladatellátás felmenő rendszerben valósul meg, és az épület a tervezett tanulólétszámra elő-
írt feltételeknek is így feleltethető meg, az átvétel előtt szükséges a bővítést biztosító források
konkrét megjelölése.
TELEPÜLÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ GYÜLEKEZET
Az alábbi szempontokat minden esetben vizsgálni, a helyben illetékes lelkész és felügyelő bevonásával a
gyülekezettel egyeztetni kell.
a)
Van-e a településen egyházközség?
b)
Van-e a település vonzáskörzetében egyházközség, leányegyház, fiókegyház?
c)
Milyen a gyülekezet lélekszáma a választói névjegyzék, továbbá a spirituális és gyülekezeti kö-
zösségi alkalmakon résztvevők, a keresztelések, a hitoktatásba bevontak szerint?
d)
A település szerint illetékes gyülekezet közgyűlése elkötelezett-e a köznevelési intézmény támoga-
tása irányában?
e)
Rendelkezik-e a gyülekezet olyan ingatlannal, amely segítheti az intézmény humánerőforrás-
gazdálkodását (pl. szolgálati lakás iskolalelkésznek, pedagógusnak).
Az alábbi indikátoroknak teljesülése javasolt az átvétel megvalósulásához
a)
A feladatellátás helyén gyülekezetnek (egyházközségnek, vagy a település vonzáskörzetében levő
egyházközségnek) kell működnie.
b)
A gyülekezet lelkész és felügyelő által hitelt érdemlően igazolt lélekszáma legalább 100 fő legyen.
c)
A gyülekezet közgyűlése tegyen támogató nyilatkozatot a nevelési-oktatási intézmény átvétele,
alapítása előtt, hogy az intézmény spirituális életét támogatni fogja.
d)
Előnyt jelent, ha a gyülekezet szükség esetén iskolalelkész és pedagógus elhelyezését tudja bizto-
sítani vagy támogatni.
GYERMEK- ÉS TANULÓI POPOULÁCIÓ, SZÜLŐI KÖZÖSSÉG
Az alábbi feltételeket szükséges megvizsgálni.
a)
A szülői közösség hogyan viszonyul az átvételhez?
b)
Várható-e az átvétel kapcsán szokásosnál nagyobb mértékű kiiratkozás vagy beiratkozás?
c)
Óvoda esetében várható-e csoportátszervezés (összevonás esetleg bővítés)?
d)
Milyen az intézménybe járó gyermekek között a halmozottan hátrányos helyzetűek aránya?
e)
Milyen az intézményben tanulási nehézséggel küzdő, a sajátos nevelési igényű és a kiemelkedően
tehetséges gyermekek, tanulók aránya?
f)
Biztosított- e az intézményben a különleges bánásmódot igénylő tanulókkal, gyermekekkel való
foglalkozás?
Az átvételhez az alábbi indikátorok teljesülése javasolt:
a)
A szülők túlnyomó többsége ne legyen elutasító a keresztény értékrend mentén, evangélikus szel-
lemiségben történő neveléssel-oktatással szemben.
b)
Iskola esetében a tanulói szervezet (diákönkormányzat) ne legyen elutasító a keresztény értékrend
mentén, evangélikus szellemiségben történő neveléssel-oktatással szemben.
c)
Az átvétel prognosztizálhatóan ne vezessen jelentős (10% feletti) gyermek- és tanulólétszám –
csökkenéshez.
d)
Az átvétel után legalább a korábbival azonos szakmai színvonalon, azonos feltételek mellett való-
suljon meg a nevelés-oktatás, ne keletkezzenek nagyobb, szakmai szempontból kritikus létszámú
csoportok.
e)
A tehetséges, hátrányos helyzetű, tanulási nehézséggel küzdő, sajátos nevelési igényű gyermekek
támogatásának lehetősége előnyt jelent.
f)
Ha fentiek feltételei már az átvétel időpontjában is biztosítottak, akkor ez külön kiemeli az átvenni
szándékolt intézmény jelentőségét.
HUMÁNERŐFORRÁS
Az alábbi szempontokat kell vizsgálni.
a)
Vizsgálni kell, hogy az átvenni szándékolt intézmény korábbi nevelőtestületének tagjai milyen
arányban akarnak az intézmény dolgozói maradni.
b)
Vizsgálni kell, hogy az átvenni szándékolt intézmény korábbi nevelőtestületének tagjai elkötele-
zettek-e a keresztény szellemiségű nevelés és az evangélikus egyház mellett.
c)
A dolgozók prognosztizálható távozásával nem várható-e hiányterület, hiányszak megjelenése az
intézményben?
d)
Van-e jogszabályoknak és egyházi törvényeknek minden tekintetben megfelelő intézményvezető-
jelölt az intézményátvétel- illetve alapítás előtt?
Az intézmény átvételéhez az alábbi indikátoroknak javasolt teljesülniük:
a)
Az intézményátvétel ne okozzon nagyarányú fluktuációt a pedagógusok körében. (25% vagy annál
több). A keresztény értékrendet, tanításokat nyíltan elutasító pedagógusok ne legyenek a nevelő-
testületben.
b)
A távozó pedagógusok megfelelő végzettségű és képzettségű dolgozókkal történő pótlása –
különösen kis települések, városüres térségek esetén – legyen megnyugtató.
c)
Az intézmény vezetésére jogszabályi és egyházi törvényi feltételeknek megfelelő intézményveze-
tő-jelölt írásbeli szándéknyilatkozata álljon rendelkezésre.
GAZDASÁGI, KÖLTSÉGVETÉSI MEGFELELÉS
1.
Vizsgálni kell az átvenni szándékolt intézmény MEE által alkalmazott költségvetésen alapuló
pénzügyi tervét
2.
A pénzügyi tervet két naptári évre (a tevékenység változás induló évére és az azt követő teljes
naptári évre) normatívából finanszírozott tevékenységek esetében a tárgyévi normatíva tételek fi-
gyelembe vételével kell elkészíteni.
3.
A pénzügyi terv a következőket tartalmazza:
a.
az intézmény tevékenysége szerinti normatíva számítása a tervezett létszámadatok és a
tárgyévi normatíva adatok figyelembe vételével (ezeknek az adatoknak a szakmai oldalról
tervezett létszámokon kell alapulnia, azzal egyezőnek kell lennie).
b.
a tevékenység-változáshoz annak megkezdésekor szükséges eszközök meghatározása (be-
fektetett eszközök – immateriális javak, ingatlanok, gépek, berendezések, járművek, stb.;
forgóeszközök – készletek, pénzeszközök, stb.) és annak biztosítási módja (térítés ellené-
ben / térítés nélkül történő átvétel, új beszerzés, meglévő eszközállomány felhasználása,
stb.), számszerűen és szöveges kiegészítéssel.
c.
az eredményterv, amiben külön kell szerepeltetni
i.
új intézmény létrehozása esetén az új intézmény tervezett eredményét tárgyévre és
tárgyévet követő évre vonatkozóan
ii.
meglévő intézménybe tevékenység átvétele tevékenységi kör módosítása esetén a
tárgyévre külön-külön a meglévő intézmény, az átvett/módosított tevékenység, és
azok együttes adatát, továbbá a tárgyévet követő évre a közös működés eredményét
d.
a normatív támogatáson kívüli egyéb bevételekre és a hozzájuk kapcsolódó kiadásokra,
ráfordításokra vonatkozó számítások részletes ismertetése.
e.
a működés során várható felhalmozási kiadások tervezete.
f.
a pénzeszközök változásának terve (likviditási terv), amely az eredményterven és a pénz-
ügyi terv egyéb adatain alapul, és amelyben be kell mutatni, hogy az intézmény várható
bevételei fedezetet biztosítanak-e várható kiadásaira, szüksége van-e a működési bevétele-
in kívül fenntartói vagy külső (hitel) források biztosítására.
g.
a személyi juttatások és személyi jellegű ráfordítások terve, az intézmény működéséhez
szükséges munkakörök, létszámok, és azok betöltéséhez kapcsolódó bér és személyi jelle-
gű kifizetések számításának részletezése.
4.
Vizsgálni kell az átvenni szándékolt intézmény hosszú távú szerződéseit.
5.
Vizsgálni kell az átvenni szándékolt intézmény személyi állományával kapcsolatban felmerülő ju-
bileumi jutalmakat.
6.
Vizsgálni kell az átvenni szándékolt intézmény által ellátott gyermekek között az ingyenesen ét-
kezők arányát.
7.
Vizsgálni kell az átvenni szándékolt intézmény korábbi évekre vonatkozó gazdasági adatait (2 év).
Az intézmény átvételéhez az alábbi indikátoroknak javasolt teljesülniük:
a)
Az átvenni szándékolt intézmény által ellátott gyermekek száma rendelkezésre álljon.
b)
Az intézmény munkavállalóinak besorolása, pótléka, jubileumi jutalomra vonatkozó adataik ren-
delkezésre álljanak.
c)
Az intézmény tárgyévet megelőző évi gazdálkodási adatai álljanak rendelkezésre.
d)
A gyermekétkeztetés ellátásához kapcsolódó létszámok, térítési díjak rendelkezésre álljanak.
e)
Az intézmény költségvetése a tervezési időszakban pozitív eredményt mutasson.
f)
Rendelkezésre álljanak az önkormányzattal kötendő külön megállapodások tervezetei (támogatás,
eszközátadás, ingatlanátadás)
Felelős: Varga Márta
Határidő: 2016. október 15.
118/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
köznevelési intézményvezetői értékelések rendjéről
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján a köznevelési intézményvezetők
2016/2017-es tanév értékelési rendjét elfogadja.
Felelős: Varga Márta
Határidő: 2016. október 15.
119/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
nyíregyházi köznevelési intézmények együttműködési megállapodásáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján – az egyházközségi fenntartású - a Tú-
róczy Zoltán Evangélikus Óvoda és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános iskola, valamint – az
országos egyház fenntartásában működő - Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és a Lu-
ther Márton Evangélikus Kollégium köznevelési intézmények közötti megállapodást támogatja. A megál-
lapodás végrehajtása során szükséges nyilatkozatok megtételére, a Magyarországi Evangélikus képviselt-
ében való eljárásra Varga Mártát jelöli ki.
Felelős: Varga Márta
Határidő: 2016. október 15.
120/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
pilisi intézményi lelkész szolgálati jogviszonyáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján – utalva a 2005. évi VIII. törvény 30. §-
ra –a Pilisi Evangélikus Szeretetszolgálat diakóniai intézményben végzendő intézményi lelkészi szolgá-
latra Horváthné Csoszánszky Márta lelkésszel 2016. október 1. napjától kezdődően 2017. szeptember 30.
napjáig tartó heti 20 órás határozott idejű szolgálati jogviszonyt (A/4) létesít.
Felelős: Buda Annamária
Határidő: 2016. október 15.
121/1/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
állami feladatátvétel visszautasításáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján az állam által felajánlott alábbi szociális
intézményekben ellátandó diakóniai feladatátvétel lehetőségével az eddig lefolytatott vizsgálatok ismeret-
ében nem él: Tápiószentmárton-Borostyán Otthon, Miskolc-Férfiak Mentálhigiénés Otthona, Magyarbán-
hegyes telephely (Körös-menti Szociális Centrum), Mezőkovácsházi telephely (Körös-menti Szociális
Centrum)
Felelős: Buda Annamária
Határidő: 2016. október 15.
121/2/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
állami feladatátvétel további vizsgálatáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján az állam által felajánlott alábbi szociális
intézmények ellátandó diakóniai feladatátvétel vonatkozásában támogatja a szerződéses feltételek módo-
sítását, illetve felkéri a diakóniai osztályt, hogy folytassa tovább a szakmai, jogi és gazdasági vizsgálato-
kat, és a szakértői véleményekben megfogalmazott egyházi érdekeket érvényesítse: Szarvasi Központ
(Körös-menti Szociális Centrum), Nagyszénási telephelyek (Körös-menti Szociális Centrum), Vas Me-
gyei Szakosított Szociális Intézmény, Fogyatékosok Átmeneti Gondozóháza Győr, Flandorffer Ignác
Szociális Intézmény Sopron - Pszichiátriai Betegek Otthona, Ágfalva, Devecseri telephely Veszprém Me-
gyei Idősek Otthonainak Egyesített Szociális Intézménye, ÉletFa Rehabilitációs Intézet
Felelős: Buda Annamária
Határidő: 2016. október 15.
121/3/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
állami feladatátvétel kezdeményezéséről
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (3) bekezdés a) pontja alapján kezdeményezi az állam által felajánlott
alábbi szociális intézményekben ellátandó diakóniai feladatátvételt, illetve felkéri a diakóniai osztályt,
hogy a szakmai, jogi és gazdasági vizsgálatokat folytassa le: dr. Csiba László Gondoskodás és Esély Há-
za, Sajószentpéter, Vas Megyei Idősek Otthona és Gondozóháza Vasvár, Acsád-Vas Megyei Időskorúak
Szociális Intézete
Felelős: Buda Annamária
Határidő: 2016. október 15.
123/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
Föld Sója találkozó beszámolójáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (5) bekezdése alapján a Föld Sója rendezvényről szóló beszámolót jó-
váhagyja, és megköszöni az annak lebonyolítását végzők áldozatos szolgálatát.
Felelős: Cselovszkiné Tarr Klára
Határidő: 2016. október 15.
125/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
igazgatótanácsi beszámolókról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház intézményeiről szóló 2005. évi
VIII. törvény 14. § b) pontja alapján felhívja az igazgatótanácsokat, hogy az éves beszámoló tárgyalásával
egyidejűleg terjesszék elő a fenntartónak az igazgatótanács éves munkájáról szóló tájékoztatásukat a
szakmailag illetékes osztály iránymutatása mellett.
Felelős: Krámer György
Határidő: 2016. október 15.
126/2016. (IX. 22.) országos presbitériumi határozat
Sztehlo Gábor ösztöndíjbizottság tagjáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház országos presbitériuma az egyház szervezetéről és igazgatásáról
szóló 2005. évi IV. törvény 128. § (5) bekezdése alapján – utalva a Sztehlo Gábor ösztöndíjról szóló
1/2009. (IX. 10.) országos szabályrendelet 5. § (1) bekezdésére - a Sztehlo Gábor ösztöndíjbizottság or-
szágos presbitérium által delegált tagjaként, dr. Fabiny Tamás lemondásának egyidejű tudomásulvétele
mellett dr. Cserhátiné Szabó Izabellát jelöli ki.
Felelős: Krámer György
Határidő: 2016. október 15.