8/2018. (XI. 8) országos szabályrendelet
az átlagbéralapú támogatás és a működési támogatás
összesített egyenlegének rendezése során előállt korrek-
ciós összeg, valamint a működési támogatás tartalékba
helyezett részének felhasználásáról
A Magyarországi Evangélikus Egyház (a továbbiakban:
MEE) országos presbitériuma (a továbbiakban: OP) 2008.
évi I. törvényében kapott felhatalmazás alapján a MEE
köznevelési intézményei után a MEE-nek az egyházak hit-
életi és közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló
1997. évi CXXIV. állami törvény (a továbbiakban: Ehtv.)
6. § (1) és (5) bekezdései alapján járó átlagbéralapú támo-
gatás és a működési támogatás összesített egyenlegének
rendezése során előállt korrekciós összeg (a továbbiakban:
korrekciós összeg) valamint a MEE köznevelési intézmé-
nyei után a MEE-nek járó működési támogatás tartalékba
helyezett részének felhasználásáról a következő szabály-
rendeletet alkotja.
I. fejezet
Általános rendelkezések
1. §
(1) E szabályrendelet hatálya kiterjed a működési
támogatás és a korrekciós összeg tartalékba helyezett részé-
nek felhasználásra.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott összeget az MEE –
az e szabályrendeletben meghatározottak szerint – a MEE
köznevelési intézményei, valamint az általuk nyújtott szol-
gáltatások támogatására fordítja.
II. fejezet
Értelmező rendelkezések
2. §
E szabályrendelet alkalmazásában:
1. működési támogatás: a köznevelési intézményt működte-
tő egyházaknak, az egyházak hitéleti és közcélú tevékeny-
ségének anyagi feltételeiről szóló 1997. évi CXXIV. állami
törvény (a továbbiakban: Ehtv.) 6.§ (1) bekezdésében meg-
határozottak szerint az egyháznak járó – a mindenkori ál-
lami költségvetési törvényben számszerűen meghatározott –
támogatás.
2. korrekciós összege: a közoktatási intézményt működtető
egyházaknak, az Ehtv. 6.§ (5) bekezdésében meghatározot-
tak szerint járó – a mindenkori állami költségvetési törvény
végrehajtásáról szóló törvényben számszerűen meghatáro-
zott – támogatás.
3. MEE köznevelési intézménye: a MEE 2005. évi VIII.
törvénye alapján alapított és fenntartott olyan közoktatási
intézmény, amelynek működése alapján az MEE működési
támogatás igénylésére jogosult, és amely intézmény után a
MEE ténylegesen támogatásban részesül (a továbbiakban:
intézmény).
4. forráshiányos intézmény: az az intézmény, amely a cél-
szerű és szakszerű gazdálkodás mellett nem képes az in-
tézmény alapfeladatának ellátását a részére folyósított álla-
mi támogatásból, saját bevételekből, illetve az intézmény-
nek juttatott adományokból biztosítani.
5. oktatási stratégia: A nevelési és oktatási bizottság (to-
vábbiakban: NOB) és az OP javaslatára a zsinat által elfo-
gadott, feladattervet is magába foglaló dokumentum.
6. egyházi díj: Péterfy Sándor díj
7. működési előleg: az oktatási intézmények részére a likvi-
ditási nehézségek áthidalására folyósítható visszafizetendő
támogatás.
III. fejezet
Az oktatási tartalék képzése
3. §
(1) A zsinat a mindenkori állami költségvetési tör-
vény, valamint a mindenkori állami költségvetési törvény
végrehajtásáról szóló törvény kihirdetését követően - a
NOB és az országos gazdasági bizottság (a továbbiakban:
GB) javaslatának figyelembevételével és az OP javaslata
alapján - törvényben dönt arról, hogy a korrekciós összeg-
alapját képező, valós ellátott gyermek- és tanulói létszám
alapján mekkora összeget nyújt az intézményeknek. A
fennmaradó összeget a zsinat az oktatási tartalékba (továb-
biakban: tartalék) helyezi. A tartalékba helyezett összeg
mértékéről a tárgyévi egyházi költségvetési törvény is ren-
delkezik.
(2) A tartalék jogi sorsát osztja az adott költségvetési évre a
tartalékból kiadásként előirányzott, de fel nem használt ösz-
szeg, az intézmények által tartalékba visszafizetett összeg,
valamint a tartalék lekötött részének hozama.
A tartalék felhasználható mértékének meghatározása
4. §
(1) A zsinat legkésőbb a márciusi ülésén – a NOB, a
GB és az OP javaslatának ismeretében - törvényben dönt a
tartalék terhére felhasználható összeg mértékéről, valamint
arról, hogy az összeget e szabályrendelet 5. §-ában megha-
tározott célok közül az adott költségvetési évben mely cé-
lokra lehet fordítani. A zsinat meghatározza az egyes célok-
ra fordítható összeg mértékét is. A zsinat a támogatási célok
kiválasztásánál figyelembe veszi a mindenkori állami költ-
ségvetési törvénynek a működési támogatás felhasználására
vonatkozó előírásait, valamint a MEE oktatási stratégiájá-
ban kiemelt célokat. A zsinat erre vonatkozó külön döntése
nélkül minden évben támogatásban részesülnek az 5. § c-e),
és j) pontjaiban meghatározott célok. A támogatásról szóló
előzetes döntés nélkül köteles az OP az 5. § i) pontjára hi-
vatkozással a teljes tartalék terhére támogatás megítélésére,
amennyiben arra állami vagy egyházi jogszabály kötelezi.
(2) A tartalékból az adott költségvetési évre – az (1) bekez-
dés szerint – felhasználásra előirányzott összeg mértékét az
OP akkor lépheti túl, ha a támogatási körbe bevont célhoz
felhasználásra előirányzott összegből, a körülmények előre
nem tervezhető változása miatt az intézmények támogatása
nem lehetséges.
(3) Az OP az adott költségvetési évben valamely célhoz
felhasználásra előirányzott, de fel nem használt összeget
átcsoportosíthatja az adott költségvetési évben az (1) be-
kezdés szerint támogatott további célokhoz felhasználásra
előirányzott összeghez.
A tartalék terhére támogatható célok
5. §
Az OP javaslatára a zsinat a tartalékból – a 4. § (1)
bekezdése szerint meghatározott – az adott költségvetési
évben felhasználható összegből biztosíthatja
a) az 1. számú mellékletben felsorolt országos tanulmá-
nyi versenyen helyezést elért diákjainak jutalmazását
biztosítja a NOB döntése alapján;
b) az 1. számú mellékletben felsorolt országos tanulmá-
nyi versenyen helyezést elért diákok felkészítő tanárai-
nak, továbbá a „tanév tanítója”, a „tanév óvodapedagó-
gusa” és a „tanév tanára” jutalmazását, a NOB döntése
alapján;
c) a forráshiányos intézmények támogatása, melyről az
NOB és a GB véleményének ismeretében az OP dönt;
d) az Evangélikus Pedagógiai Szakmai-szolgáltató és
Továbbképző Intézet (a továbbiakban: EPSZTI) műkö-
désének támogatására;
e) az intézményvezetők teljesítményértékelésén alapuló
kétévenként megállapításra kerülő minőségirányítási il-
letményét a NOB javaslatára az OP dönt;
f) közművelődési programok pályázati úton történő tá-
mogatását, mely keret felhasználásáról az NOB dönt;
g) az intézmények alaptevékenységének fejlesztéséből
adódó, vagy a működése feltételeinek, eszközeinek
megteremtéséhez szükséges költségek támogatását,
mely keret felhasználásáról a NOB és GB javaslata
alapján az OP dönt;
h) pályázatírás költségeinek támogatását, melyről az
éves keret erejéig az országos irodaigazgató dönt;
i) stratégiaicélok, feladatok támogatására jogosult fordí-
tani, melyekről a NOB, majd a GB véleményének isme-
retében az OP dönt;
j) szakmai felügyeletet ellátó oktatási osztály által mun-
kajogi jogviszony vagy egyéb munkavégzésre irányuló
jogviszony keretében foglalkoztatottak díjazását, vala-
mint a Magyarországi Evangélikus Egyház oktatási fel-
adatok ellátásával kapcsolatban felmerült kiadásait;
k) az oktató-nevelő munkával összefüggő módszertani
feladatok és szakértői tevékenység finanszírozására,
amelyekről a NOB dönt;
l) oktatási tartalékalap működéséhez szükséges kiadások
támogatása (tranzakciós díjak);
m) oktatási osztály működési költsége;
n) Péterfy díj;
o) Libra ügyviteli rendszer működtetésével kapcsolatos
díjak; valamint
p) beruházási támogatások
q) kulturális programok támogatása
r) intézményi innováció és szakmai támogatások
s) ösztöndíj támogatás
sz) a 6. §-ban írt működési előleg.
6. §
(1) Működési előleget az oktatási intézmény vezető-
je igényelheti. A kérelemben részletesen indokolni kell az
igénylés okát.
(2) A támogatás odaítéléséről a nevelési és oktatási osztály
és a gazdasági osztály vezetőjének javaslata alapján az or-
szágos iroda igazgatója dönt.
(3) A támogatást a folyósítás évében vissza kell fizetni. A
visszafizetés ütemezésére a kérelemben ki kell térni.
7. § Az országos iroda az OP 4. § (1) bekezdésében
meghatározott döntéseiről haladéktalanul tájékoztatja az
intézményeket és megjelenteti az egyház hivatalos lapjában.
A támogatás odaítélése, elszámolás a támogatás felhaszná-
lásáról
8. §
Az intézmények – amennyiben e szabályrendelet
másképp nem rendelkezik – az országos irodához benyúj-
tott kérelemmel (a továbbiakban: támogatási kérelem) igé-
nyelhetnek támogatást az 5. § szerint meghatározott célok-
ra.
9. §
(1) A támogatást kizárólag arra a célra lehet felhasz-
nálni, amely célra azt az OP megítélte.
(2) Valamennyi támogatásban részesülő intézmény elszá-
molási kötelezettséggel tartozik az OP felé. Az intézmé-
nyek beszámolót küldenek a támogatás felhasználásáról
tárgyév december 31. napjáig az országos irodának. A be-
számoló tartalmazza a felhasználás tételes kimutatását, va-
lamint annak rövid szöveges bemutatását. Jutalmak eseté-
ben a jutalom a jutalmazott részére történő kifizetését kell
igazolni.
(3) Az intézmények a fel nem használt összeg vonatkozásá-
ban visszafizetési kötelezettséggel tartoznak az MEE felé.
A visszafizetést az elszámolással egyidejűleg kell teljesíte-
ni.
(4) A nevelési és oktatási osztály a tárgyévet követően a
tartalékalap tárgyévi felhasználásáról és az intézmények
elszámolásáról tájékoztatást készít az NOB, a GB és az OP
felé.
10. § (1) Az elszámolási kötelezettség határidejétől számí-
tott egy évig nem nyújthat be támogatási kérelmet az az in-
tézmény, amely a támogatást nem arra a célra használta föl,
amelyre az OP megítélte, továbbá, ha az elszámolási köte-
lezettségének nem, vagy nem megfelelően tett eleget.
(2) Az (1) bekezdés szerinti tilalom nem vonatkozik az 5. §
a-b) pontjaiban meghatározott támogatási célokra.
IV. fejezet
Az egyes támogatási célok
Országos versenyeken helyezést elért diákok jutalmazása
11. § (1) Az intézményvezetők az oktatási osztály felé be-
jelentési kötelezettséggel tartoznak, ha intézményük diákja
az 1. számú mellékletben felsorolt versenyek egyikén he-
lyezést ért el.
(2) A bejelentést a versenyeken helyezést elért diákok név-
sorának hivatalos közzétételét követő 20. nap, illetve a ne-
velési és oktatási osztály által megadott határidőig kell
megküldeni.
(3) A diákok az OP döntése alapján pénz- és/vagy tárgyju-
talomban részesülnek.
(4) A jutalmazás minden érintett diákra kiterjedően, az elért
helyezéstől függően differenciáltan történik.
(5) Az oktatási osztály a támogatás megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyről a NOB javas-
lata alapján az OP dönt.
Országos versenyeken helyezést elért diákokat felkészítő
tanárok jutalmazása, továbbá a „tanév tanítója, a „tanév
óvodapedagógusa” és a „tanév tanára” elismerések oda-
ítélése
12. § (1) Az intézményvezetők bejelentik az oktatási osz-
tálynak, hogy az 1. számú mellékletben felsorolt versenyek
egyikén helyezést elért diákjainak felkészítésében mely, az
intézmény alkalmazásában álló pedagógus(ok) vettek részt.
A bejelentést a 11. § (2) bekezdésében meghatározott határ-
időig kell megtenni.
(2) A jutalmazás valamennyi pályázott pedagógusra kiter-
jedően, a felkészített diákok helyezésétől függően differen-
ciáltan történik.
(3) Az oktatási osztály a jutalom megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyről a NOB dönt.
(4) Az MEE közoktatási intézményvezetői legkésőbb
tárgyév március 30-ig egy, az intézmény alkalmazásában
álló óvodapedagógust, illetve tanítót, és egy felső tagozatos
tanárt a „tanév óvodapedagógusa”, illetve a „tanév tanító-
ja”, a „tanév tanára” jutalmazással járó címre felterjeszte-
nek a NOB elé. Az intézményvezetők a felterjesztést indo-
kolni kötelesek a pedagógus munkájának, a tanév során el-
ért szakmai eredményeinek bemutatásával. A többcélú in-
tézmények a feladatellátás szerint egy óvodapedagógus és
egy tanító felterjesztésére jogosultak.
(5) A NOB határozatban dönt arról, hogy kit javasol az (4)
bekezdésben meghatározott cím elnyerésére. A NOB a ha-
tározatban foglalt döntését indokolja.
(6) Az oktatási osztály a jutalom megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyről a NOB javas-
lata alapján az OP dönt.
(7) Az e § vonatkozásában támogatási kérelemnek kell te-
kinteni az intézményvezetők írásban megküldött indokolás-
sal ellátott „tanév óvodapedagógusa”, a „tanév tanítója” és
a „tanév tanára” címre történő felterjesztő levelét.
Forráshiányos intézmények támogatása
13. § (1) Az intézmények a költségvetésük országos irodá-
ra történő benyújtásával egyidejűleg támogatási kérelmet
nyújthatnak be az országos irodához. A költségvetés be-
nyújtásának határideje tárgyév február 28-a. Az intézmé-
nyek e § alapján támogatási kérelem benyújtására jogosul-
tak költségvetési év közben akkor is, ha valamely előre nem
tervezhető esemény, vagy a működést jelentősen befolyáso-
ló körülmény változása miatt az intézmény forráshiányossá
válik. A támogatási kérelmet minden esetben a forráshiány
okának és a hiány összegének pontos meghatározásával le-
het benyújtani. A forráshiány vizsgálatakor, a célszerűség
és szükségszerűség megállapításánál vizsgálni kell különö-
sen a kiadások szükségszerűségét, azt, hogy az intézmény
minden elvárhatót megtett-e kiadásai csökkentésére, vala-
mint, hogy bevételét valamennyi lehetséges bevételi forrás
feltárásával határozta-e meg. A forráshiány megállapítása-
kor az azonos feladatot ellátó intézmények költségvetésé-
nek és gazdálkodásának összehasonlító értékelését el kell
végezni. Az összehasonlítás során az azonos feladatot ellátó
intézmények létszámát arányosan kell tekintetbe venni.
(2) Az országos iroda által felkért szakértő – az intézmé-
nyek éves részletes költségvetésének megküldését és az in-
tézményben lefolytatott helyszíni pénzügyi vizsgálatot kö-
vetően – szakvéleményt készít az intézmény gazdálkodásá-
ról.
(3) Az előre nem tervezhető esemény miatt év közben for-
ráshiányossá vált intézmény vizsgálatakor a szakértő a for-
ráshiány okát, valamint azt vizsgálja, hogy az intézmény
költségvetésében van-e a támogatáson kívül más forrás a
hiány fedezésére.
(4) Az oktatási osztály a javaslattétel megfogalmazása so-
rán figyelembe veszi, hogy az intézmények az előző évek-
ben lefolytatott szakértői vizsgálatok, továbbá az intéz-
ményben az MEE számvevőszéke által, vagy valamely ál-
lami hatóság, így különösen a Magyar Államkincstár, az
Állami Számvevőszék által lefolytatott vizsgálatok, vagy
egyéb szakmai ellenőrzések megállapításait működésük ki-
alakításánál tekintetbe vették-e.
(5) Az oktatási osztály a szakvélemény alapján, a szakvé-
lemény beérkezését követően a tárgyévi költségvetés elfo-
gadásakor tesz javaslatot az intézmények támogatására és a
támogatás összegére, amelyet a NOB, valamint a GB – in-
dokolással ellátott – ajánlásának beszerzését követően az
OP elé terjesztenek.
(6) Az MEE a támogatást elnyert intézmények gazdálkodá-
sát a támogatás átutalását követő egy éven belül belső el-
lenőr vagy független szakértő kirendelésével ellenőrzi.
Az Evangélikus Pedagógiai Szakmai-szolgáltató és Tovább-
képző Intézet működésének támogatása
14. § Az EPSZTI pedagógiai szakmai szolgáltató intézet,
melynek vezetését intézményvezető látja el a nevelési és
oktatási osztály mindenkori vezetőjének szakmai iránymu-
tatásával.
Teljesítményértékelésen alapuló intézményvezetői minőség-
irányítási illetmény
15. § (1) Az 5. § e) pontjában meghatározott támogatási
célhoz rendelt összeget a zsinat köteles- az OP által elfoga-
dott vezetői teljesítményértékelés folyamatának és eljárás-
rendjének alapján - ciklikus rendben az értékelt intézmény-
vezetők illetményére fordítani.
(2) Az intézményvezetők teljesítményét ötéves ciklusuk
alatt kétszer (a második évben, illetve a negyedikévben) a
NOB javaslatára az OP által meghatározott eljárás szerint
történik.
(3) A minősítést a meghatározott eljárás alapján az OP fo-
gadja el.
(4) A vezetői teljesítményértékelés alapján meghatározott
illetmények az adott év december 31-ig kell átutalni az ér-
tékelt vezetők részére.
Közművelődési programok támogatása
16. § Közművelődési programok keretében támogatható
feladatok:
(1) egy évben egyszer az oktatási osztály felmérése alapján,
az OP döntése értelmében kizárólag a Luther Kiadó által
forgalmazott termékekből a ballagó gyerekek/diákok és bal-
lagtató pedagógusok számára jutalom adható.
(2) az OP által meghatározott művelődést elősegítő prog-
ramok támogatása.
Az intézmények alaptevékenységének fejlesztéséből adódó,
vagy a működésük feltételeinek, eszközeinek megteremtésé-
hez szükséges költségek támogatása
17. § (1)
Az intézmények az alaptevékenységi körükbe
tartozó konkrét közoktatási feladatok ellátását biztosító fel-
tételek fejlesztésének, vagy a működés feltételei, eszközei
megteremtéséhez szükséges költségeknek támogatására tá-
mogatási kérelmet nyújthatnak be. A támogatási kérelmet
tárgyév február 28-ig kell benyújtani.
(2) Az e §-ban meghatározott támogatást igényelni a konk-
rét feladat, a pedagógiai módszer, illetve eszköztár fejlesz-
tésének leírása mellett, a tervezett fejlesztés indokának és
költségigényének meghatározásával lehet.
(3) Az oktatási osztály a támogatás megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyet a NOB és a
GB ajánlásának beszerzését követően az OP elé terjeszt..
Pályázatírás költségeinek fedezése
18. § (1) Intézményi pályázatok megírása költségeinek,
valamint az ehhez kapcsolódó szakértői költségek fedezésé-
re, a pályázat benyújtására jogosult intézmény támogatást
igényelhet.
(2) Támogatásra a pályázati szabályrendelet hatálya alá tar-
tozó pályázatok esetében az a pályázó jogosult, akinek pá-
lyázati szándékát az illetékes pályázati felelős megvalósít-
hatóság és fenntarthatóság szempontjából támogathatónak
ítéli. Egyéb pályázatok esetében e szabályrendelet nem ha-
tároz meg előminősítési kötelezettséget, a támogatás meg-
ítélhetőségéről a döntésre kijelölt dönt. Támogatást mindkét
esetben csak a pályázatírás költségeinek legfeljebb 80 %-
ának fedezésére lehet igényelni.
(3) A támogatási kérelmet 2. számú melléklet szerinti űrla-
pon lehet benyújtani a pályázati kiírás megjelenését követő-
en. Az űrlapot a pályázati szabályrendelet hatálya alá tarto-
zó pályázatok esetében a területileg illetékes pályázati fele-
lősnek, egyéb pályázatok esetében közvetlenül az országos
irodának kell eljuttatni. A pályázati felelős javaslatát öt
munkanapon belül juttatja el az országos irodának.
(4) Az országos iroda a támogatás megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyet az OP által
kijelölt keretgazda elé terjeszt. A javaslat alapján a keret-
gazda dönt a támogatás odaítéléséről.
(5) Az OP a „Pályázatírás költségeinek fedezése” cél eseté-
ben keretgazdának az országos irodaigazgatót jelöli ki.
(6) Nyertes pályázat esetén a pályázó a támogatást, a pályá-
zatkészítés – a pályázati kiírás szerinti – elszámolható mér-
tékéig visszafizetni köteles.
(7) Amennyiben a támogatást elnyert intézmény a pályáza-
tot önhibájából nem nyújtja be, a támogatásra kifizetett ösz-
szeget köteles a mindenkori jegybanki alapkamattal növel-
ve visszafizetni. Annak bizonyítására, hogy a pályázat be-
adása nem a támogatást elnyert hibájából maradt el, a pá-
lyázati határidő lezárultát követő nyolc napon belül a keret-
gazdához címzett, de az országos irodának benyújtott iga-
zolási kérelmet terjeszthet elő. A kérelem elfogadásáról az
országos iroda javaslatára a keretgazda dönt. Döntése alap-
ján a támogatás összegének visszafizetésétől részben vagy
egészben eltekinthet.
(8) A támogatás összegével az azt elnyert pályázó köteles
elszámolni. Az elszámolást
a) a pályázati szabályrendelet hatálya alá tartozó pályáza-
tok esetében a garanciavállalás iránti kérelemmel egyide-
jűleg,
b) egyéb pályázatok esetében a pályázati határidő lejártát
követő 5 munkanapon belül
a felmerült költségekről szóló számlák bemutatásával kell
elvégezni.
Szakmai felügyeletet ellátó oktatási osztály munkatársainak
illetménye és egyéb juttatásai, valamint az Magyarországi
Evangélikus Egyház oktatási feladatok ellátásával kapcso-
latban felmerült kiadásai
19. § (1) Az oktatási intézmények szakmai felügyeletét
ellátó nevelési és oktatási osztály munkavégzésre irányuló
jogviszony keretében, valamint a tartalékalap terhére támo-
gatható célok, feladatok megvalósításának előkészítése,
végrehajtása, ellenőrzése során létesített munkajogi jogvi-
szonyok és egyéb munkavégzésére irányuló jogviszonyok
alapján megvalósuló kiadások teljesítése a tartalékalap ter-
hére történik.
(2) A Magyarországi Evangélikus Egyház és annak jogi
személye oktatási feladatok ellátásával kapcsolatban felme-
rült kiadásainak finanszírozása a tartalékalap terhére törté-
nik.
Módszertani feladatok, szakértői tevékenység
20. § A NOB és a GB javaslatának figyelembe vételével
az OP a tartalék terhére az alábbi célokra nyújt támogatást:
a) külügyi kapcsolatok,
b) hittan szakmai programok,
c) rendezvények, vezetői konferenciák,
d) törvényességi, gazdasági ellenőrzések szakértői díja,
e) EHE továbbképzés,
f) katechetika munkacsoport,
g) intézményvezetői értékeléshez kapcsolódó úti és szál-
lásköltségek.
Stratégiai célok, feladatok támogatása
21. § (1) Az 5. § i) pontjára hivatkozással az OP támoga-
tás kifizetésére jogosult, amennyiben állami vagy egyházi
jogszabály a közoktatási szférában nyújtandó támogatás
vagy juttatás kifizetésére kötelezi és az állam arra fedezetet
vagy a MEE arra más forrást nem biztosít. A kifizetés mód-
ja és mértéke vonatkozásában a fizetési kötelezettséget
meghatározó jogszabály az irányadó.
(2) A támogatás vagy juttatás megítéléséhez szükséges
adatszolgáltatásról, valamint annak határidejéről az orszá-
gos iroda értesíti az intézményeket.
(3) Az 5. § i) pontjára hivatkozással jogosult a NOB és GB
támogatásával az OP támogatást megítélni stratégiai célok
és feladatok ellátásához.
LIBRA ügyviteli rendszer támogatása
22.§ (1) LIBRA ügyviteli rendszer a nevelési és oktatási
intézmények által kötelezően használatos könyvviteli rend-
szer.
(2) A könyvviteli rendszer fenntartásával, jogosultságok
beszerzésével kapcsolatos költségek a NOB tájékoztatása
mellett az oktatási tartalékalapból kerülnek rendezésre.
Péterfy Sándor díj
23. § A nevelési és oktatási intézmények vezetői részére
az OP által létrehozott elismerés. Évente egy intézményve-
zető részére adható. A díj odaítélése a nevelési és oktatási
osztály javaslata alapján a NOB támogatásával az OP dön-
tése alapján történik.
Beruházási támogatás
24. § 1) Az intézmények építmény, építményrész megépíté-
sére, felújítására, korszerűsítésére, átalakítására, bővítésére,
helyreállítására, lebontására, elmozdítására, vagy rendelte-
tésének megváltoztatására támogatási kérelmet nyújthatnak
be. A támogatási kérelmet tárgyév augusztus 31-ig kell be-
nyújtani.
(2) Az e §-ban meghatározott támogatást igényelni a konk-
rét beruházás részletes leírása, mellett, a tervezett fejlesztés
indokának és költségigényének meghatározásával lehet.
(3) A pályázat benyújtását követően a nevelési és oktatási
osztály beszerzi az építési és műemléki osztály javaslatát,
melyet a bizottságok elé terjeszt.
(4) Az oktatási osztály a támogatás megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyet a NOB és a
GB ajánlásának beszerzését követően az OP elé terjeszt.
(5) amennyiben a nettó érték eléri az 5 millió Ft-ot - a ki-
emelt beruházásokra vonatkozó 2/2007. (VII.17.) országos
szabályrendelet az építési beruházások rendjéről érvényes.
Kulturális programok támogatása
25. § 1) Az intézmények az evangélikus nevelést elősegítő
versenyek, konferenciák, valamint találkozók (pedagógus,
diák) költségeinek ellentételezésére támogatási kérelmet
nyújthatnak be.
(2) A támogatási kérelmet tárgyév március 31-ig kell be-
nyújtani az oktatási osztály részére.
(3) Az oktatási osztály a támogatás megítéléséről és annak
összegéről javaslatot fogalmaz meg, amelyet a NOB és a
GB ajánlásának beszerzését követően az OP elé terjeszt.
Intézményi innováció és szakmai támogatások
26. § (1) Rendszerszintű és intézményi szintű minőségi fej-
lesztések, amelyek a MEE és/vagy az országos szakpoliti-
kai célkitűzéseit valósítják meg.
Az innovációs támogatás odaítéléséről és annak mértékéről
a nevelési és oktatási osztály javaslatára a NOB dönt
(2) A feladatellátás sajátosságaiból adódó többletköltség,
ami az intézmények normatív alapon történő támogatása
során nem érvényesíthető. A szakmai támogatás odaítélésé-
ről és annak mértékéről a nevelési és oktatási osztály javas-
latára a NOB dönt.
Ösztöndíj támogatás
27.§ A Magyarországi Evangélikus Egyház által alapított
Sztehlo Gábor tanulmányi és szociális ösztöndíj, valamint a
Schedius Lajos tanulmányi ösztöndíj elbírálásának menetét
a 6/2018 (IX. 20.) országos szabályrendelet tartalmazza.
(2) A támogatás odaítéléséről a Sztehlo Bizottság dönt.
28. § E szabályrendelet 2019. január 1-én lép hatályba, és
ezzel egyidejűleg az átlagbéralapú támogatás és a működési
támogatás összesített egyenlegének rendezése során előállt
korrekciós összeg, valamint a működési támogatás tartalék-
ba helyezett részének felhasználásáról szóló 3/2017. (V.
11.) országos szabályrendelet hatályát veszti.
Budapest, 2018. november 8.